
101 måter å fremme muntlige ferdigheter på : om muntlig kompetanse og muntlighetsdidaktikk
Kåre Kverndokken (red.)Bok
Bokmål utgitt cop. 2016
Ledig
- Biblioteket: 1 av 1 ledig
(hylleplass: 371.3 HUN)
*0010018990 *003NO-LaBS *00520220720142044.0 *007t *008900101b xx e 0 nob d *009 am *019 $bl *020 $a978-82-450-1799-1$qh.$cNkr 419.00 *035 $a(NO-LaBS)10451435(bibid) *035 $a(NO-OsBA)0463809 *08204$qNO-OsBA$a371.37$223/nor *24500$a101 måter å fremme muntlige ferdigheter på$bom muntlig kompetanse og muntlighetsdidaktikk$cKåre Kverndokken (red.) *260 $aBergen$bFagbokforl.$ccop. 2016 *300 $a356 s.$bill. *336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco *337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt *338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact *386 $mNasjonalitet/regional gruppe$bn.$0(NO-LaBS)18990-1 *5058 $aHar bibliografi, noter *5208 $aHensikten med denne boken er å øke den teoretiske innsikten i muntlighet som fagfelt og synliggjøre hva som ligger i begrepene «muntlig kompetanse» og «muntlige ferdigheter». Boken består av to deler. Del 1 inneholder syv vitenskapelige, fagfellevurderte artikler som behandler mange sentrale temaer knyttet til muntlighet: samtale, lytting, retorikk, fortelling, m.m. Del 2 er knyttet til forskningsdelen. Teori og praksis bindes sammen i de 101 oppslagene på bakgrunn av empiriske erfaringer og klasseromstudier. Leseren får et rikt og variert repertoar av muntlighetsdidaktikk gjennom de konkrete og praktiske rådene og oppleggene. Omtalen er utarbeidet av BS. *650 4$aDigitale verktøy$_10018500 *650 4$aFortellerteknikk$_10018600 *650 4$aLytting$_10018700 *650 4$aMuntlig framføring , Undervisning$_10018800 *650 4$aRollespill$_10018900 *650 4$aVurdering$_10019000 *7001 $aKverndokken, Kåre$d1947-$eredaktør$4edt$6(NO-LaBS)18990-1$_10019100 ^